FANDOM

Jest to jedno z najobrzydliwszych i najokropniejszych stworów istniejących na świecie. Siejące postrach, wysysające duszę magiczne stworzenie.

Dementorzy mają humanoidalny kształt. Osiągają wielkość do trzech metrów. Całe ich „ciało” okryte jest czarnym postrzępionym płaszczem, pozostawiającym odsłonięte jedynie dłonie i twarz, którą jednak ciężko zobaczyć dokładnie spod kaptura. Stworzenia te nie posiadają oczu i ust, posiadają za to otwór w ich miejscu, który służy do wykonywania „Pocałunku Dementora”, czyli aktu wyssania duszy z ciała ofiary. W przeciwieństwie do innych magicznych stworzeń, Dementorzy unoszą się nad ziemią, gdyż nie posiadają nóg.

Dementorzy są bezpłciowi, rozmnażają się poprzez proces podobny do pączkowania lub podziału. Jak zostało wcześniej wspomniane, Dementorzy są ślepi. Odszukują swoje ofiary, wykrywając ślady pozytywnych uczuć, którymi się żywią. Dementorzy wysysają wszelkie pozytywne wspomnienia z człowieka, pozostawiając tylko te najgorsze. Stałe przebywanie w obecności Dementorów może doprowadzić do trwałej zmiany osobowości oraz psychiki (od łagodnych postaci depresji nawet do skrajnych postaci szaleństwa).

Jedną z najskuteczniejszych metod walki z Dementorami jest użycie Zaklęcia Patronusa. Patronus, jako emanacja dobra i skumulowanych pozytywnych uczuć i myśli jest w stanie przeciwstawić się Dementorowi, o ile czarodziej jest na tyle silny, by przezwyciężyć swój lęk i słabości. Nawet niecielesne patronusy, w postaci mgiełki potrafią odstraszyć na chwilę Dementora, jednak dopiero zwierzęca forma Patronusa może go przepędzić.

Po spotkaniu z Dementorem skuteczna jest także czekolada jako sposób na pozbycie się skutków jego działania.

POCAŁUNEK DEMENTORA Edytuj

Pocałunek Dementora jest aktem pozbawienia duszy człowieka, w trakcie którego Dementor przykłada swoje „usta” do twarzy ofiary i pozbawia ją wszelkich uczuć, zamieniając człowieka w niezdolną do myślenia i czucia „pustą skorupę”. Pocałunek Dementora nie jest równoznaczny za śmiercią, jest czymś o wiele gorszym. Dalsza egzystencja jest bezcelowa, gdyż pozbawiając duszy, pozbawia się także człowieczeństwa.