FANDOM

Skaza Zepsucia jest to "choroba", która mogą mieć tylko wilkołaki. Można ją nabyć jedynie poprzez rytuał. Nie można zarazić się poprzez kontakt krwi czy też fizyczny. Pochodzenie skazy nie jest znana wilkołakom i innym rasom. Uważana jest za coś w rodzaju klątwy. Przez większość uważana za nieuleczalną dolegliwość.

Objawy

Na ciele pojawia się coś w rodzaju znamienia, może mieć różne kształty od spiralnego po jakiś znaczek. Często ów znamię w jakiś sposób rozprzestrzenia się po ciele do większego rozmiaru. Krew osoby ze skazą staje się czarna. W dalszych stadium na ciele nosiciela mogą pojawić się różnego rodzaju zmiany, począwszy od większych kłów i pazurów po mutacje kości powodujące pojawienie się wyrostów kostnych podobnych czasem nawet do nie dużych kolców.

Wpływ

Choroba wpływa nie tylko na wygląd osoby ale także na jej sposób postrzegania świata, rozumowania i zachowania. Na późniejszych etapach ich osobowość może ulec całkowitej zmianie. Mogą zachowywać się całkiem inaczej, tak jakby ktoś ich popychał do pewnych decyzji i zachowań oraz dość nieobliczalnie.

Przebieg choroby

Choroba od momentu jej wszczepienia poprzez rytuał rozwija się różnie w zależności od osobnika, na którym został ów rytuał przeprowadzony. Choroba ma na celu przejęcie kontroli nad osobnikiem. Póki nosiciel ma silną wole i ei poddaje się jej wpływowi, choroba nie jest w stanie przejąć władzy. Próby opierania się skutkują jednak ogromnym bólem w miejscach którym są znamiona i częstym ich krwawieniem. Czym stawiany większy opór tym większy ból i możliwe wybuchy agresji.

Leczenie

Nie istnieje żaden sposób uleczeni czy tez leczenia choroby. Istnieją w historii jednak przypadki wyleczenia się. Jest to ciężki i trudny proces.

Pochodzenie

Choroba została stworzona przez Żmija, prastarą istotę równą Fenrisowi i innych dawnych bogów. Jej celem było przejęcie kontroli nad strażnikami Fenrisa.

Cel stworzenia

Celem stworzenia było zadać cios Fenrisowi, przejęciu kontroli nad jego strażnikami i "dziećmi" aby uderzyć w niego samego.

Mechanika na forum

Na Wizard's World skaza jest uznawana za wadę. Uaktywnia się w momentach kiedy postać z jakiś powodów bliska jest utraty kontroli. Czasem Los będzie rzucał kością aby sprawdzić czy nie skazą nie przejęła nad postacią kontroli w danym momencie. Każda taka utrata kontroli dolicza do licznika od 1 do 5% kontroli skazy. Tylko utrata kontroli wywołana przez Los nalicza wskaźnik. Jeśli gracz zadecyduje, że skazał w tym momencie przejęła nad nim władzę jest to jego wybór ale bez konsekwencji w postaci nabijania licznika. Czym wyższy wskaźnik tym postać coraz częściej może zachowywać się nie jak ona i wychuchać. Po przejęciu kontroli postać otrzymuje dodatkową dodatkowe 3 kropki do kondycji i traci w tym monecie -2 do inteligencji. Aby postać wróciła do siebie musi zostać wymęczona lub jej wskaźnik życia musi wpaść poniżej 25%

Może zdarzyć się też czasem, ze jeśli wilkołak nie maja aktywowanej skazy a będzie miał mało życia, skaza sam się aktywuje.

Po dojściu licznika do końca postać traci zmysły i staje się sługa Żmija, także mogą u niej wystąpić wyraźne zmiany wyglądu. Uwolnienie się z tego stanu jest trudna ale możliwa.