FANDOM

Alkohol

  • Piwo- łatwo dostępne, w każdej karczmie- Wszelakiej jakości i pochodzenia. Te najlepsze są najdroższe, te z najniższej półki cóż. Mogą nie smakować każdemu ale dla niektórych liczy się, ze ma procenty, nieprawdaż?
  • Wino- Trudno dostępne- Prawdziwe wino za wagę złota, tak można to określić. Ludzie z wyższych sfer mają do niego dostęp. Przeciętny obywatel może sobie pomarzyć.
  • Bimber- łatwo dostępny- Wino dla ubogich. Lubisz to pij ale licz się, że możesz po nim wyjść z nogami do przodu. Trudno dostać sprzęt i surowce do zrobienia dobrego bimbru.
  • wódka- średnio dostępna, czasem w karczmach- Dobra wódka tylko dla tych co potrafią szukać.
  • koniaki itp.- Trudno dostępne- Chcesz? To szukaj lub płać.

Papierosy

  • Prawdziwe- Te są trudno dostępne, po kataklizmie ciężko do dobry tytoń lub sam tytoń. Czasem na czarnym rynku da się je zakupić.
  • Podróbki- samoróbki- Papierosy zrobione z różnego rodzaju roślin z różnymi efektami. Nigdy nie będą na tyle "dobre" co prawdziwe ale mogą zaspokoić nałóg. W zależności od użytych roślin smaki i ich siła mogą być różne tak samo toksyczność. Polecamy te z Londynu!

Narkotyki Roślinność się trochę zmieniła, a sami czarodzieje i ich społeczność nie narkotyzowała się tym co zwykli ludzie. Obecnie narkotyki mogą mieć konsystencje płynną lub stałą. Wytwarzane mogą być z różnych roślin, które jak na złość nie są łatwe do znalezienia. Oprócz tego można robić je z krwi niektórych stworzeń. Efekty: Nie widać na pierwszy rzut czyn ktoś bierze czy nie. Obecnie narkotyki maja wpływ tylko na umysł. Ciało nie ulega uszkodzenia, chyba, ze osoba biorąca sama się doprowadzi do złego stanu.
Większość obecnych narkotyków mają sile oddziaływanie na umysł i psychikę osoby biorącej. Jak to z narkotykami bywa, trzeba za każdym razem brać trochę większą dawkę aby otrzymać odpowiedni efekt. Odczucia W zależności co się wzięło mogą być to uczucia lekkości, siły czy też euforii, halucynacji. Nie zawsze jednak odczucia muszą być pozytywne, mogą także postać "przenieść" do koszmaru i wywołać ostatecznie stany lękowe. Każda osoba może inaczej zareagować i inaczej odczuwać narkotyk.