Zaklęcia Gracz będzie wybierał na forum po akceptacji Zapisu.

ZAKLĘCIA ZWYKŁE Edytuj

Jest to zbiór zaklęć, które używa się przeważnie do codziennych czynności.

DZIECI Edytuj

Accio - koszt: 2

Powoduje, że wypowiedziany przedmiot przez czarodzieja leci w jego kierunku mogąc nawet pokonywać długie odległości. Jednak przynajmniej trzeba znać ogólne położenie przedmiotu. 

Ulepszenie: Accario -koszt 5

Sprawia, że można przywołać przedmiot, który znajduje się nawet na końcu kraju. Maksymalna wielkość przedmiotu to wielkość małego samochodu.

Alohomora- koszt: 2

Zaklęcie otwiera zamknięte zamki, od drzwi po skrzynie. Jednak tylko te zamki, które zostały zamknięte w normalny sposób i nie są zabezpieczone w żaden magiczny sposób lub magiczny klucz. 

Ulepszenie: Colloportus- koszt: 5

Zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp., na które nie działa Alohomora. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Sezam Materio.

Ulepszenie: Sezam Materio- koszt: 10

Usuwa blokady, niszczy zamki itp.

Aparecium- koszt: 2

Ujawnia wszystkie niewidoczne napisy, napisane za pomocą niewidzialnego tuszu. Zaklęcie to może być osłabione za pomocą Evanesco.

Aportacja i Deportacja- koszt: 5 <nauka możliwa dopiero od 16 lat>

Umożliwia teleportacje.

Działa wyłącznie na obszarze Cross City i Leju w Londynie. W dodatku aby się gdzieś teleportować trzeba wpierw to miejsce znać. Być tam przynajmniej raz.

Ascendio- koszt: 2

Pociąga różdżkę wraz z posiadaczem w górę z ogromną siłą, w stronę w którą wskaże.

Avis- koszt 2

Z różdżki wylatuje stado ptaków.

Bąblogłowy- koszt: 2

Tworzy bańkę powietrzną wokół głowy. 

Chłoszczyść- koszt: 2

Czyści oraz porządkuje. 

Confundus- koszt: 5 

Zmienia działanie przedmiotów lub dezorientuje osoby.

Densaugeo- koszt: 3

Sprawia, że przednie zęby ofiary rosną z ogromną szybkością i stają się nienaturalnie wielkie.

Diffindo- koszt: 5

Rozcina takie materiały jak paski, pajęczyny, zarośla itp.

Engorgio- koszt: 3

Powiększa małe obiekty. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Reducio.

Evanesco-koszt: 3

Powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum. Zaklęciem o działaniu zmniejszającym jest też Reducio.

Flagrate- koszt: 2

Oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem. 

Flippendo- koszt: 5

Popycha lub przesuwa małe obiekty (najczęściej głazy czy skrzynie).

Glacius- koszt: 3

Zamraża wodę bądź unieszkodliwia amazońskie salamandry.

Glisseo- koszt: 5

Wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).

Locomotor- koszt: 5

Służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Przeciw zaklęciem jest Immobilus.

Lumos i Nox- koszt: 3

Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Nox odwołuje Lumos

Ulepszenie: Lumos Maxima i Nox Maxima- koszt: 6

Ulepszona wersja zaklęcia Lumos. Może spowodować wyczarowanie wielkiej kuli światła, która oderwie się od różdżki i będzie wisieć w powietrzu przez kilka minut. Nox Maxima odwołuje Lumos Maxima.

Orchideus- koszt: 1

powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, nie stanowią one jednak żadnego zagrożenia dla życia. 

Quietus- koszt: 5

Osłabia siłę głosu. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus, a podobne zaklęcia to Silencio i Muffliato.

Reducio- koszt: 3

Redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów.

Relashio- koszt: 5

Sprawia, że z różdżki strzelają iskry (w otoczeniu wodnym jest to strumień wrzątku) można go użyć do poparzenia osoby.

Reparo- koszt: 5

Naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty.

Sonorus- koszt: 5

Zwiększa siłę głosu. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Quietus, Muffliato i Silencio. 

Upiorogacek- koszt: 5

Wyczarowuje ducha który straszy i wywołuje lęk. 

Wingardium Leviosa- koszt: 2

Unosi wskazany obiekt. 

Wskaż Mi- koszt: 2

Różdżka obraca się i wskazuje północ. 

Zaklęcie Proteusza- koszt 5

Przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów.

Przykład: Hermiona użyła tego zaklęcia na zaczarowanych galeonach, na których była data i godzina spotkań Gwardii Dumbledora.

DOROŚLI Edytuj

Age Line- koszt: 5

Zaklęcie powoduje pojawienie się złotej linii na podłodze, której nie można przekroczyć jeśli nie ma się wystarczającego wieku. Zaklęcie można skonfigurować ustalając dokładnie wiek jaki będzie wymagany. Inaczej zaklęcie każdego śmiałka który nie posiada wystarczająco dużego wieku odrzuci do tyłu w dość bolesny sposób.

Anti-Apparition- koszt: 5

Czar zapobiega aportacji na wybranym terenie. (więcej informacji w zaklęciu: Anti-Disapparition Jinx)

Anti-Disapparition Jinx- koszt: 5

Czar zapobiega deportacji na wybranym terenie. Stosowany jest w większościach magicznych domów, jak i w ważnych instytucjach takich jak Ministerstwo Magii, a także zaklęcie jest nakładane przez dyrektora na Hogwart i tereny przynależące do niego. By uniemożliwić jakiekolwiek wejście i wyjście niepowołanym osobą, jak i uczniom.

Apparition- koszt: 5

Jest to jedno z najbardziej niebezpiecznych i zaawansowanych sposobów podróżowania. Polega ono bowiem na natychmiastowym zniknięciu z danego miejsca i pojawieniu się na jakimś innym terenie. Można w ten sposób podróżować pokonując duże odległości, a także zabierając ze sobą pasażera którego należy wpierw chwycić.

Teleportacja działa wyłącznie na obszarze Cross City i Leju w Londynie. W dodatku aby się gdzieś teleportować trzeba wpierw to miejsce znać. Być tam przynajmniej raz. Oraz trzeba mieć ukończoną szkołę.

Deletrius- koszt: 5

Usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Morsmorde powodując, że znak rozwiewa się na niebie.

Geminio- koszt: 3

Powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone) do 10 sztuk.

Legilimens- koszt 15

Umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".

Osoba rzucającą musi mieć wyższą percepcję od osoby na którą się rzuca, aby ta nie odczuła próby czytania w myślach.

Mobilicorpus- koszt 10

Przemieszcza osoby (sprawia że lewitują). Czym osoba cięższa tym potrzebujesz wyższej siły woli, aby ją unieść niż osoba na którą się rzuca zaklęcie.

Morsmordre- koszt 5

Wyczarowuje na niebie dowolny znak. Dawniej używany przez Śmierciożerców.

Obliviate-koszt: 10

Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci. Potrzeba większej siły woli niż cel, aby zaklęcie poskutkowało.

Portus- koszt: 5

Zamienia dany obiekt w świstoklik.

Silencio- koszt: 5

W przeciwieństwie do podobnych zaklęć - Quietus czy Muffliato - wycisza całkowicie na czas 5 tur. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus.

Wieczysta Przysięga- koszt: 15

Zaklęcie, które w magiczny sposób wiąże dwie osoby zobowiązując je do dotrzymania słowa innemu człowiekowi. W przeciwnym razie, gdy zostanie ona złamana, osoba, która przysięgała, umiera. Jest niewerbalne, jednak trzeba powiedzieć, np. co ktoś ma zrobić, a druga osoba musi przysiąc. Do wykonania zaklęcia potrzebna jest osoba, która będzie Gwarantem i rzuci zaklęcie. (działa na wszystkie rasy)

Zaklęcie Fideliusa- koszt 15

Bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali.

Zaklęcie Kameleona- koszt: 7

Kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.

ZAKLĘCIA OFENSYWNE Edytuj

Zbiór zaklęć służących do walki z przeciwnikami.

UCZNIOWIE Edytuj

Aguamenti- koszt: 3

Czar powoduje, że z końca różdżki wylatuje strumień czystej, zimnej wody uderzając z dość silnym ciśnieniem. Doświadczony czarodziej może regulować ilość wypuszczonej wody z różdżki.

Bolate Acendelai- koszt: 2

Wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.

Bombarda- koszt: 3

Zaklęcie powodujące małą eksplozję.

Ulepszenie: Bombarda Maxima- koszt: 5

Zaklęcie powodujące dużą eksplozję przedmiotu wskazanego różdżką.

Conjunctivitis- koszt: 5

Oślepia ofiarę na krótki czas poza potężnymi stworzeniami magicznymi <około 3 tur>

Ulepszenie: Caecitatem- koszt: 5

Oślepia stworzenia magiczne takie jak smoki, wilkołaki czy też wampiry. Trwa 5 tur.

Ulepszenie: Conjunctivus Maxima - koszt: 20 <mogą nauczyć się tego ulepszenia tylko dorosłe osoby powyżej 30 roku życia>

Powoduje potężną eksplozje ostrego światła. Siła tego zaklęcia tkwi w tym, że może oślepić i ogłuszyć wielu oponentów, którzy nie będą mieli szczęścia i nie zdążał zamknąć oczu. Do tego dochodzi fakt, iż zaklęcie jest tym silniejsze im bliżej ofiara znajduje się epicentrum wybuchu (ślepota może utrzymać się nawet do kilku dni). Rzucający zaklęcie jest również narażony na działanie zaklęcia i jedynym sposobem by nie paść ofiarą własnego zaklęcia jest zamknięcie oczu i opuszczenie głowy w dół trzymając różdżkę nad głową.

Defodio- koszt: 5

Zaklęcie które odłupuje np. kawałki ścian, chodnika

Ulepszenie: Deprimo- koszt: 5 

Powoduje uderzenie silnej niewidzialnej fali, która po uderzeniu np. w ścianę wywoła odłamanie się dużego jej kawałka z drugiej jej strony. 

Ulepszenie: Reducto- koszt: 10 <mogą się go nauczyć tylko czarodzieje powyżej 25 roku życia>

Niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch. 

Ulepszenie: Mortaddin- koszt: 20<mogą się go nauczyć osoby, które ukończyły 25 lat>

Potężne zaklęcie, które trzeba rzucić na kogoś lub przedmiot. Z chwilą zetknięcia się zaklęcia z celem, ono wybucha, a osoby/przedmioty w promieniu 5 metrów otrzymując poważne obrażenia i zostają powalone. <-50 pż oraz powalone na jedną turę>

Drętwota- koszt: 5

Oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności. W przypadku wilkołaka lub wampira powoduje jego spowolnienie. Zmiennokształtni mają problemy z poruszaniem się przez jakiś czas.

Duro- koszt: 3

Przemienia w kamień rzeczy nie da się istot żywych.

Expelliarmus- koszt: 3

Rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę. Zaklęciu towarzyszy szmaragdowy błysk oraz świst.

Ulepszenie:Expulso- koszt: 5 <mogą tego nauczyć się osoby dorosłe od 20 roku życia>

Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń. 

Ulepszenie: Offensiounda- koszt: 10 <mogą się go nauczyć czarodzieje powyżej 20 roku życia>

Efekt taki sam jak Expulso ale osoby otrzymują obrażenia <około -15 pż>

Furnunculus- koszt: 2

<mogą się go nauczyć tylko uczniowie Regulus'a i dorośli czarodzieje od 20 roku życia>

Powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli. Efekt trzyma się około tygodnia.

Impedimenta- koszt: 2

Na pewną chwilę spowalnia ofiarę. Zaklęcie o podobnym działaniu to Immobilus tyle, że nieco słabsze i o krótszym działaniu.

Incarcerous- koszt: 3

Powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę. <nie dotyczy potężniejszych istot magicznych>

Ulepszenie: Terminum- koszt: 10

Powoduje pojawienie się magicznych łańcuchów, które są w stanie skrępować istotę taką jak wilkołak czy wampir. Utrzymanie jednak łańcucha powoduje zmęczenie. Nie zaleca się długotrwałe ich pojawienie się.

Incendio- koszt: 3

Podpala lub niszczy rośliny. 

Ulepszenie: Lacarnum Inflamare- koszt: 5

Umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.

Ulepszenie: Szatańska Pożoga- koszt: 15 <mogą nauczyć się do tylko dorośli od 25 roku życia>

Zaklęcie całkowicie niewerbalne. Rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.

Jęzlep- koszt: 2

Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.

Levicorpus- koszt: 3

<mogą się go nauczyć tylko uczniowie Regulus'a i dorośli czarodzieje od 21 roku życia>

Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół. Nie działa na wampiry i wilkołaki.

Przeciwzaklęciem jest Liberacorpus.

Locomotor Mortis- koszt: 5

Jest to modyfikacja zaklęcia Locomotor. Uniemożliwia ruch, czyli chodzenie, itp.

Muffliato- koszt: 3

Sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego. Zaklęciami o podobnym działaniu są Quietus i Silencio.

Obskuro- koszt: 5

Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć. Działa przez jeden dzień.

Oppungo- koszt: 2

Wyczarowuje małe ptaszki(podobne do kanarków) i zmusza je do ataku na inną osobę.

Petrificus totalus- koszt: 5

Powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje: działa na magów żywiołów, zmiennokształtnych oraz czarodziejów.

Serpensortia- koszt: 5

<mogą się go nauczyć tylko uczniowie Regulus'a i dorośli czarodzieje od 20 roku życia>

Wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.

Rictusempra- koszt: 3

Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika.

Tarantallegra- koszt: 2

Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy.

DOROŚLI Edytuj

Animagus Transfiguration- koszt: 5

Jest to zaklęcie transformujące, wymuszające na zmiennokształtnym przemianę z formy człowieczej w zwierzęcą, a z zwierzęcej w człowieka.

Avada Kedavra (Klątwa uśmiercająca)- koszt: 20

Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst.

Cruciatus- koszt: 10

Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Sprawia ogromny ból. Było często wykorzystywane przez Śmierciożerców do torturowania swoich ofiar.

Frangenest- koszt: 15

Stare zaklęcie stworzone jeszcze w średniowieczu. Początkowo służyło do łamania dużych i ciężkich gałęzi, oraz łańcuchów (podczas wielkiej inkwizycji). Użyte na człowieku widowiskowo łamie kość (złamanie otwarte). Bardzo niebezpieczne , kiedy ugodzi ofiarę w kręgosłup, bądź kark.

Immobilus- koszt: 5

Unieruchamia ofiarę spowalniając ją.

Imperius- koszt: 15

Zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną istotą. Osoba pod wpływem tego zaklęcia ma białe tęczówki przez co można rozpoznać, że jest kierowana przez niewybaczalne zaklęcie.

Piertotum Locomotor- koszt: 5

Ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp.

Rangaliz Metelo- koszt: 10 <mogą się go nauczyć czarodzieje powyżej 30 roku życia>

Czar na początku przypomina zaklęcie Bąblogłowy. Tworzy bańkę powietrza na głowie ofiary. Jednak bańka szybko się kurczy. Na końcu całkowicie wpasowuje się w twarz, dogłębnie zatyka wszystkie otwory oddechowe, a także uszy nie dopuszczając do ofiary żadnych dźwięków. Często stosowane podczas tortur - niemożność złapania oddechu powoduje wybuch paniki, może doprowadzić do śmierci.

Sectumsempra- koszt: 10 <można używać od 21 roku życia>

Powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.

Teanga Sascor- koszt: 15

Powoduje odrętwienie języka i poprzez mocne odrzucenie głowy w tył 'wrzuca' go do gardła. Oczywiste jest, że osoba trafiona zaklęciem zaczyna krztusić się i dusić własnym językiem. Zaklęcie działa tylko wtedy, kiedy użytkownik trafi nim w gardło lub głowę ofiary.

ZAKLĘCIA DEFENSYWNE Edytuj

Zbiór zaklęć służących do obrony.

UCZNIOWIE Edytuj

Cave Inimicum- koszt: 15

Wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia i Protego Totalum.

Ferula- koszt: 2

Najsłabsze z znanych czarodziejom zaklęć medycznych. Bandażuje rany i zapobiega dalszemu krwawieniu, podtrzymując rannego przy życiu (o ile nie jest w stanie krytycznym).

Po jednym użyciu zaklęcia leczy 10pż

Ulepszenie:Enervate- koszt: 5 <mogą się go nauczyć osoby, które ukończyły 21 lat i ukończyły szkołę>

Jest to zaklęcie opierające się na regeneracji ciała. Zaklęcie to powoduje scalenie się rany, możliwe jest nawet naprawienie za jego pomocą przebitego serca. Jednak jest to bardzo trudne i czasochłonne. Wymaga długiego podtrzymywania zaklęcia. Nie nastawi jednak złamanej kości. Polega ono na błyskawicznym leczeniu ciała, lecz działa w lekkich przypadkach.

Na jedno użycie czaru leczy ono 15 pż.

Ulepszenie: Episkey- koszt: 10

Jest to najsilniejsze medyczne zaklęcie, które najczęściej używają medycy. Ponieważ niweluje ono ciężkie rany, nawet te śmiertelne. Nastawia złamane kości, oszczędzając nawet leczonemu nieco bólu jaki przy tym następuje. Mimo to nie uzdrawia ono po jednym razie całego organizmu.

Po jednym użyciu zaklęcia przywraca ono 30 pż

Finite- koszt: 3

Kończy działanie niektórych zaklęć rozpraszając ich działanie. Jednak jest o wiele, słabsze od Finite Incantatem i przy niektórych czarach może nie wystarczyć.

Ulepszenie: Finite Incantatem- koszt: 5

Kończy działanie niektórych zaklęć np. Tarantallegre. Powoduje znikanie lub rozpryskiwanie się metalowych rzeczy, lub uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia Tarantallegre i innych zaklęć które można rozproszyć.

Liberacorpus- koszt: 3

Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).

Protego- koszt: 3

Na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne.

Ulepszenie:Protego Totalum- koszt: 5

Sprawaia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Inne zaklęcia chroniące to Cave Inimicum, Salvio Hexia i Repello Mugoletum.

Ulepszenie: Protego Horribilis- koszt: 10 <mogą się go nauczyć osoby, które ukończyły 25 lat>

Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne.

Riddiculus- koszt: 2

Zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.

Zaklęcie Patronusa- koszt: 10

Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.

DOROŚLI Edytuj

Anapneo- koszt: 3

Zaklęcie służące do oczyszczenia dróg oddechowych osobie na którą zostało rzucone. Stosowane jest np. w momencie zakrztuszenia się jedzeniem.

Exhatus Luxei- koszt: 3

Niesamowicie pomocne i ciekawe zaklęcie. Powoduje ono wytworzenie się czarnej kuli na końcu różdżki. Owa kula pochłania światło. Całkowicie i do końca. Żadne się nie ostanie. Nawet to magiczne. Bardzo pomocne przy próbach ucieczki itp. Zaklęcie jednak działa TYLKO w pomieszczeniach.

Occlumency- koszt: 15

Czyli Oklumencja, magiczna obrona umysłu przed penetracją z zewnątrz, czyli legilimencją. Aby uchronić się przed działaniem legilimencji, należy wyzbyć się wszelkich emocji z umysłu i zamknąć go przed innymi.

Salvio Hexia- koszt: 5

Ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Inne zaklęcia chroniące to Repello Mugolteum, Cave Inimicum i Protego Totalum.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA o ile nie wspomniano inaczej.