FANDOM

Organizacja zrzeszająca przedstawicieli różnych ras, której przyświeca idea równości oraz pomocy słabszym. Pierwszy raz upadł w latach 90 XX wieku, powstał później z inicjatywy Thomasa Dragearta, jednak został ponownie rozwiązany wraz z jego zniknięciem na kilka lat przed kataklizmem. 

Dragon ring by xceptionalz-d5t8j2q

Pierścień wyróżniający członków Zakonu.

Historia

Zakon powstał w XIII wieku z inicjatywy Richarda Smocze Serce, szkockiego rycerza słynącego ze swojej odwagi. Richard w latach swojej młodości zabił smoka, stąd dostał swój przydomek, jednak czego nie wiedzieli jemu współcześni, był targany przez wyrzuty sumienia z tego właśnie powodu. Czego również nie wiedzieli - był on potajemnie czarodziejem, który ze względu na swoje rodzinne powiązania oddał się rycerskiemu rzemiosłu. W pewnym momencie zaczął znajdować podobnych mu rycerzy, borykających się z innymi problemami. Część z nich była wilkołakami, niektórzy krewni innych byli wampirami, inni zdali sobie sprawę z tego, że magiczne istoty z natury nie muszą by złe. Ci rycerze złączyli się w idei równości i braterstwa, zakładając Zakon Smoczego Serca.

Przez parę lat Zakon stworzył swój statut i zaczął go wykonywać. Zajęli się ochroną wszystkich uciskanych istot, niezależnie od rasy. Pomagali smokom, wampirom, wilkołakom, elfom, goblinom, skrzatom, wszystkim istotom jakie tylko stawały na ich drodze. Przy okazji polowali na czarnoksiężników oraz odkrywali magię, pomagającą im w ich misji. Wtedy też do uszu papieża dotarło co dzieje się w imię Pana i Zakon został ekskomunikowany, jednak nie przeszkodziło mu to w działaniu - po prostu zszedł do podziemia.

Chociaż przez wiele wieków spełniali w pełni swoje założenia, z czasem korupcja zaczęła rozkładać Zakon od środka. Rody przynależne do Zakonu odchodziły z niego, były wydalane lub po prostu ginęły przy wykonywaniu swej misji. W pewnym momencie Lucian Laerthon , głowa rodu Laerthon, rozpoczął próby przejęcia władzy w Zakonie, zabijając brata Michaela Dragearta. Ród Laerthon został wydalony z Zakonu, ale rozpoczął zabijanie innych rodów. Ostatecznie Zakon upadł.

Został wskrzeszony przez Thomasa Dragearta, syna Michaela i powrócił do działań w podziemiu. Po zniknięciu głowy tego rodu, Zakon ponownie się rozpadł.

Rody przynależące

Największe rody przynależące do Zakonu Smoczego Serca
Ród Stan rodu
Drageartowie Założyciele, stan nieznany - ukryci lub martwi
Vulkodlakowie Opuścili Zakon
Laerthonowie Wydaleni z Zakonu - zabici przez Thomasa Dragearta, część mogła przeżyć.

Ideologia

Zakonowi Smoczego Serca przyświecają następujące Idee:

  1. Idea Równości - Wszystkie istoty myślące są wobec siebie równe i należy je tak samo traktować.
  2. Idea Ochrony - Wszystkie istoty myślące należy chronić przed niesłuszną krzywdą, szczególnie te, które nie mogą chronić samych siebie.
  3. Idea Wolności - Wszystkie istoty myślące mają prawo żyć w zgodzie ze swoją wiarą i swoimi przekonaniami.

Krzywda

W kontekście krzywdy, Zakon Smoczego Serca kieruje się Zasadą Współczucia. Michael Drageart w czasie gdy był kronikarzem Zakonu, napisał o niej w ten sposób:

"Zasada Współczucia mówi, że krzywdą jest zranienie kogoś wedle tego, co dla niego jest raną. Jeśli więc ktoś widzi sens w bólu, nie można przeszkodzić mu w czynieniu go sobie. Jeśli dla kogoś pomoc jest krzywdą, nie można mu jej udzielać. Współczucie leży w tym, by postawić się na miejscu drugiej istoty, nie by mierzyć ją wedle swojej miary."

Metody

Wszyscy zakonnicy uczyli się metod pozwalających im na skuteczną walkę z Krzywdą. Wielu było aurorami albo utalentowanymi czarodziejami, więc walka magiczna nie sprawiała im większych problemów, jednak Zakon stworzył pewne unikalne metody, wykorzystywane tylko w obrębie swoich rodów.

  • Polowanie - jest to swego rodzaju rytualne traktowanie wszelkiego rodzaju śledztw. Członkowie Zakonu Smoczego Serca są doskonałymi śledczymi i biblioteki Zakonu są zapełnione wskazówkami jak robić to lepiej.
  • Pierścienie - zaklinanie pierścieni magią to jedna z podstawowych technik kowali Zakonu. Smok, tworzący tradycyjny sygnet zaciska się na palcu właściciela, gdy szykuje się zebranie zakonników.
  • Broń Zakonu - techniki tworzenia broni przez Zakon oraz walki różdżką i orężem są od wieków kultywowane i rozwijane.